Αττικό Πάρκο Βραυρώνος (κατά προσέγγιση)

Αττικό Πάρκο Βραυρώνος (κατά προσέγγιση)
ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ Βραυρώνος (κατά προσέγγιση) περίμετρος 23 Χιλμ., έκταση 22 τετρ. χιλμ 14 Σεπτ 2020. Με κόκκινο ο αγωγός εκβολής του ΚΕΛ, με κίτρινο το υπό κατασκευή υποθαλάσσιο τμήμα του. Η περιοχή μπορεί εύκολα να μετασχηματιστεί σε Σύγχρονο Ασκληπιακό Πάρκο (πληροφορίες στο Ασκληπιείο Πάρκο Αθηνών ...)

Δευτέρα 24 Ιουλίου 2023

Επιστολή προς αρμοδίους της δημόσιας διοίκησης ...

Στις 21 Ιουλίου απευθύναμε την ακόλουθη επιστολή σε παράγοντες της δημόσιας διοίκησης, με την ελπίδα ότι θα λάβουν σοβαρά υπόψη το παρεχόμενό της.

____________________

                                                            Αθήνα, 14 Ιουνίου  2023

Προς τους

  • Υπουργό και υφυπουργό Υποδομών, κκ. Χρ. Σταϊκούρα, Ν. Ταχιάο
  • Υπουργό Οικονομικών, κ. Κ. Χατζηδάκη
  •  Υπουργό και υφυπουργό Περιβάλλοντος. κκ. Θ. Σκυλακάκη, Ν. Ταγαρά
  • Υπουργό Πολιτισμού, κα. Λ. Μενδώνη
  •  Υπουργό Εσωτερικών, κα. Ν. Κεραμέως
  • Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Ν. Μηταράκη
  • Υπουργό και υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κκ. Β. Κικίλια, Ε. Τουρνά
  •   Υπουργό Δικαιοσύνης, κ. Γ. Φλωρίδη
  •   Δ19 Γ.Δ.Υ.ΛΙ.Κ.Υ. Δ/νση Αντιπλημμυρικών & Εγγειοβελτιωτικών Έργων (Δ19) Τμήμα Κατασκευών
  •   Ε.Υ.Δ.Ε. Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών Γενική Γραμματεία Υποδομών/ Ε.Υ.Δ.Ε. Κατασκευής Υδραυλικών & Λιμενικών Υποδομών
  •   ΙΝΤΡΑΚΑΤ, κ. Α. Εξάρχου  

Κοιν:                           

  • ΓΓ Υδάτων, κ. Π. Βαρελίδη
  • ΓΓ Χωρικού Σχεδιασμού, κ. Ευθ. Μπακογιάννη
  • Επιθεωρητές Περιβάλλοντος. κα Α. Λαζάρου-Δήμα
  • ΟΦΥΠΕΚΑ, κ. Κ. Τριάντη
  • ΣΥΓΑΠΕΖ, κα Στ, Πουλή
  • ΕΦΑΑΝΑΤ, ΚΑΣ
  • Εθνική Αρχή Διαφάνειας, κα Αλ. Ρογκάκου.
  • Συνήγορο του Πολίτη, κ. Αν. Ι. Ποττάκης
  • ΜΠ ΕΤΕπ κα Ausra Jurkevičiūtė και ΔΣ ΕΤΕπ, κ. Hoyer
  • Επίτροπο Περιβάλλοντος ΕΕ, Virginijus Sinkevičius
  • Επίτροπο Συνοχής ΕΕ, Elisa Ferreira
  • Γρ. Πρωθυπουργού
  • Επιτελείς κ. πρωθυπουργού (Σκέρτσο, Μπρατάκο, Παπασταύρου, Βορίδη, Μαστρογεωργίου)
  • ΣτΕ, πρ. κα Ε. Νίκα


Αξιότιμοι,

Ίσως έχετε λάβει γνώση της απάντησης του Μηχανισμού Παραπόνων της ΕΤΕπ στις 3 προσφυγές που είχαν υποβληθεί πριν 2 σχεδόν έτη, κατά του «αντιπλημμυρικού Ερασίνου». Αν όχι, μπορείτε (και πρέπει) να την διαβάσετε από τη δ/νση https://www.eib.org/en/about/accountability/complaints/cases/flood-protection-measures-sg-e-2021-15

Είμαστε της άποψης ότι το πόρισμα του ΜΠ της ΕΤΕπ αναδεικνύει πολύ σοβαρές ευθύνες εθνικών φορέων στην περίπτωση του αντιπλημμυρικού έργου Ερασίνου και  των κατά συνέπεια ανορθόδοξων διαδρομών που ακολουθεί η ελληνική Δημόσια Διοίκηση στο σχεδιασμό και εκτέλεση έργων που έχουν άμεσο και αρνητικό  αντίκτυπο σε θέματα Περιβάλλοντος. 

Έχουμε με παλιότερες επιστολές μας σχολιάσει τις αντιφατικές κατ΄ εμάς απόψεις της Δημόσιας Διοίκησης, αλλά και σχετικά πρόσφατα και του ΟΦΥΠΕΚΑ για τον Ερασίνο. Ειδικά ο ΟΦΥΠΕΚΑ θα έπρεπε να είχε ολοκληρώσει την εργασία σχετικά με τις στρατηγικές και τις ρυθμίσεις προστασίας της περιοχής ΝΑΤΟΥΡΑ 2000 Βραυρώνος πριν την έναρξη του έργου, τον Νοέμβριο του 2020. Είναι προφανές ότι η μόνη λογική λύση στο χωρίς λόγο ανακύψαν θέμα των παρεμβάσεων σε αδιατάρακτη για χιλιάδες χρόνια περιοχή (εναπομείναν φυσικό τμήμα του Ερασίνου από το ύψος του αεροδρομίου Αθηνών μέχρι τις εκβολές του) είναι ο επανασχεδιασμός του «έργου» στη βάση της αρχής «Λύσεις Βασισμένες στη Φύση». 

Η προσέγγιση του ΜΠ της ΕΤΕπ περί «Διορθωτικών Κινήσεων, CAP» ακόμα και αν αυτές είναι υπό την εποπτεία του και υπό το βάρος πιθανής πλήρους ανάκλησης της χρηματοδοτήσεως, είναι αμφίβολο ότι θα οδηγήσει στις ενδεδειγμένες λύσεις, αν λάβουμε υπόψη τη συμπεριφορά της ΔΔ μέχρι σήμερα. Η συνήθης πρακτική της είναι να μην απαντά (παρανόμως) και όταν το κάνει, να μην αναφέρεται ούτε στην ουσία, ούτε εγκαίρως. 

Είναι λογικό τα χρήματα που έχει δεσμευτεί να διαθέσει για την περίπτωση του Ερασίνου η ΕΤΕπ να διατεθούν για ένα πρωτοποριακό για την Ελλάδα έργο προστασίας της Φύσεως, οικολογικών ενδιαιτημάτων και προστατευόμενων ειδών και να αποτελέσει πρότυπο στην προσπάθεια ανάδειξης και αξιοποίησης ρεμάτων και προστασίας της Φύσεως. Τομέας στον οποίο η Ελλάδα υστερεί σημαντικά, παραβιάζει τη νομοθεσία της ΕΕ αλλά και πρέπει να αναδείξει, αν θέλει να τον έχει σύμμαχό της στις αναπτυξιακές της προσπάθειες. 

Το έργο του Ερασίνου, όπως άλλωστε και κάθε δημόσιο έργο, θα πρέπει να διαθέτει από την ημερομηνία ανακοινώσεως του ή εντολής σχεδιασμού και μελέτης του, ειδικές ιστοσελίδες με πλήρη στοιχεία του έργου, των συντελεστών του και της πορείας του. Οι ιστοσελίδες θα είναι δημόσιες, θα δέχονται σχόλια, υποδείξεις και κριτική από κάθε ενδιαφερόμενο άλλο φορέα της ΔΔ και πολιτών ελευθέρως. Το επιτάσσει η Διαφάνεια και οι καλές πρακτικές διοίκησης. 

Εν κατακλείδι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ δεν πρέπει να ξεκινήσει καμιά εργασία στα πλαίσια του «Αντιπλημμυρικού Ερασίνου», πριν διαβουλευτεί με το ΜΠ της ΕΤΕπ και ικανοποιηθούν όλες οι ενστάσεις του ΜΠ. Και με την προϋπόθεση βέβαια ότι η υπογραφή της νέας συμβάσης με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ είναι νόμιμη και η έκπτωση του 52% που προσέφερε είναι εύλογη και νόμιμη. Επί πλέον και σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο Πόρισμα του ΜΠ η ΔΔ οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα και συνεχώς τους πολίτες και τους φορείς που υπέγραψαν τις 3 προσφυγές. 

Με πρωτοβουλία μας καταγράφουμε όλες τις εξελίξεις από την ημερομηνία της παράνομης έναρξης του αντιπλημμυρικού έργου Ερασίνου, στο Ημερολόγιο ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ Βραυρώνος.

 Ο εις εκ των προσφευγόντων  

 Δημήτριος Σωτηρίου

Πρ. αν. καθ. Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, (συνταξ.)

Αίγλης 38, 190 03 Μαρκόπουλο Μεσογαίας (Οικισμός Πολυτεχνείου, Χαμοληά)

___________________________________________


Η επιστολή είχε γραφεί στις αρχές Ιουνίου, αλλά καθυστερήσαμε την αποστολή της αναμένοντας ορισμένες εξελίξεις, οι οποίες τελικά δεν έλαβαν χώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου