Αττικό Πάρκο Βραυρώνος (κατά προσέγγιση)

Αττικό Πάρκο Βραυρώνος (κατά προσέγγιση)
ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ Βραυρώνος (κατά προσέγγιση) περίμετρος 23 Χιλμ., έκταση 22 τετρ. χιλμ 14 Σεπτ 2020. Με κόκκινο ο αγωγός εκβολής του ΚΕΛ, με κίτρινο το υπό κατασκευή υποθαλάσσιο τμήμα του. Η περιοχή μπορεί εύκολα να μετασχηματιστεί σε Σύγχρονο Ασκληπιακό Πάρκο (πληροφορίες στο Ασκληπιείο Πάρκο Αθηνών ...)

Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2023

Μας παρέσυρε το ρέμα, μάνα μου δεν είναι ψέμα …

Γατί γίνονται αντιπλημμυρικά έργα; Υπάρχουν διάφορες απόψεις και θεωρίες:

  • ·         Γιατί είδαν τις ζημιές στη Μαγνήσια και τη Θεσσαλία και τρομάξαν
  • ·         Γιατί είναι της μόδας
  • ·         Γατί πιέζουν οι εργολάβοι
  • ·         Γιατί έχουμε θύματα εξαιτίας έντονων και μη αναμενόμενων καιρικών φαινόμενων
  • ·         Γιατί κάποιος τα σχεδίασε πριν 20 χρόνια και βάλε και κάποιος τα ανέσυρε από το χρονοντούλαπο της Ιστορίας
  • ·         Γιατί πιέζει η ΕΕ και πρέπει και εμείς να κάνουμε κάτι, δεδομένου ότι μυριζόμαστε και χρήμα
  • ·         Γιατί πρέπει η κυβέρνηση να δείξει έργο πριν τις εκλογές ή/και για τις εκλογές
  • ·         Γιατί η δημόσια διοίκηση είναι μακριά από προδιαγραφές σύγχρονης και επιστημονικής προσέγγισης επίλυσης προβλημάτων
  • ·         Γιατί οι πολεοδομίες, η αστυνομία, η δικαιοσύνη, το πολιτικό σύστημα τρέφονται από τα αυθαίρετα, την εκτός σχεδίου δόμηση, την απουσία ελέγχων, την ανύπαρκτη αξιολόγηση, τη μονιμότητα, τη κατάργηση της λογικής
  • ·         Γιατί η ποιότητα είναι άγνωστη λέξη στη σύγχρονη Ελλάδα
  • ·         Γιατί φτιάξαμε το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και πρέπει να βρει αντικείμενο 

Σας προσκαλούμε αν θέλετε να συμβάλλετε και εσείς με πρόσθετους λόγους αν το επιθυμείτε. 

Τα γράφουμε όλα αυτά για να καταλήξουμε να διατυπώσουμε μια μεγάλη αλήθεια για το περίφημο «αντιπλημμυρικό Ερασίνου» που η κυβέρνηση προωθεί με προϋπολογισμό 49 δανεικών εκτμ. €, από την ΕΤΕπ. 

Το έργο αφορά το αδιατάρακτο για χιλιάδες χρόνια τμήμα του αρχαίου ποταμού Ερασίνου, μήκους 8 περίπου χιλιομέτρων, μετά το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, όπου υπάρχουν μόνον αγροτικές καλλιέργειες και καθόλου κάτοικοι ή υποδομές που πιθανώς να αντιμετωπίσουν μελλοντικώς κάποιο πλημμυρικό κίνδυνο. 

Αλλά ο Ερασίνος πηγάζει από το Υμηττό και διέρχεται κάτω από την πόλη της Παιανίας ως αγωγός λυμάτων (έτσι έχει καταντήσει) μέχρι το αεροδρόμιο. Χάρτες, βίντεο, λεπτομέρειες για το έργο και τις λογικές αντιδράσεις φιλοπεριβαλλοντικών οργανώσεων και πολίτων στη Ημερολόγιο ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ Βραυρώνος. 

Άρα, αν οι σοφοί του υπ. Υποδομών, οι μελετητές, η δημόσια διοίκηση, η κυβέρνηση και το πολιτικό σύστημα πιστεύουν ή καλλίτερα έχουν ατράνταχτα επιστημονικά στοιχεία επικειμένου πλημμυρικού κινδύνου, πρέπει πρωτίστως να προστατεύσουν τη πόλη της Παιανίας και τους κατοίκους της (ανεξάρτητα αν αυτοί έχτισαν επάνω ή μέσα στο ρέμα του Ερασίνου…) και όχι τα λάχανα, τα μπρόκολα, τα μαρούλια, τις συκιές, τα κλήματα και τις φιστικιές του κάμπου του Μαρκοπουλου. 

Το ΣτΕ έκανε ως συνήθως τα στραβά μάτια ή στην καλλίτερη περίπτωση εξέτασε μόνον τυπικά το θέμα και αποφάνθηκε (ήταν στη σύνθεσή του και η νυν πρόεδρος της Δημοκρατίας) ότι τυπικά το έργο μπορεί να γίνει. Δεν έλαβε υπόψη του όμως ούτε την Περιβαλλοντική Νομοθεσία, ούτε τις Οδηγίες της ΕΕ, ούτε τις νόμιμες ενέργειες ενδιαφερομένων μερών. Όλα στο βρόντο. Αρκεί ο εργολάβος να βρει αντικείμενο και ας ξηλωθεί ένα ρέμα, ένας βιότοπος που διατηρείται σχεδόν ανέπαφος για χιλιάδες χρόνια, αλλά απειλείται από την αστικοποίηση και την απληστία πολιτών για χρήμα χωρίς να δουλέψουν και να ιδρώσουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου