Αττικό Πάρκο Βραυρώνος (κατά προσέγγιση)

Αττικό Πάρκο Βραυρώνος (κατά προσέγγιση)
ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ Βραυρώνος (κατά προσέγγιση) περίμετρος 23 Χιλμ., έκταση 22 τετρ. χιλμ 14 Σεπτ 2020. Με κόκκινο ο αγωγός εκβολής του ΚΕΛ, με κίτρινο το υπό κατασκευή υποθαλάσσιο τμήμα του. Η περιοχή μπορεί εύκολα να μετασχηματιστεί σε Σύγχρονο Ασκληπιακό Πάρκο (πληροφορίες στο Ασκληπιείο Πάρκο Αθηνών ...)

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2025

Καλά ή άσχημα νέα σχετικά με το ΚΕΛ Κρωπίας - Παιανίας …

Στη 1η Σεπτεμβρίου 2025, καταφέραμε να επικοινωνήσουμε με την κα Ελένη Ευσταθίου, χημικό μηχανικό, υπεύθυνη της μονάδας επεξεργασίας λυμάτων Κρωπίας – Παιανίας.

Μας διαβεβαίωσε ότι όλα βαίνουν καλώς και τα επεξεργασμένα λύματα είναι πολύ καλής ποιότητος και κατάλληλα μάλιστα και για πότισμα.

Σταχυολογούμε τα εξής από τη μάλλον μακρά επικοινωνία μας:
1.     Δεν υπάρχει υποχρέωση απαγόρευσης της κολύμβησης 100 εκατέρωθεν της εισόδου του αγωγού επεξεργασμένων λυμάτων στη θάλασσα. Ουτε συζήτηση για ενδεικτική πινακίδα
2.     Δεν υπάρχει επικοινωνία με το δήμο Μαρκοπούλου. Ο δήμος δεν έκανε καμιά προσπάθεια επικοινωνίας με το ΚΕΛ και η ΕΥΔΑΠ δε θεωρεί ότι έχει υποχρέωση να ενημερώνει το δήμο
3.     Δεν υπάρχουν πληροφορίες σε δημόσια θεά για τις επιδόσεις του ΚΕΛ (με κατανοητό τρόπο για τους πολίτες) και δεν θεωρούν ότι πρέπει να ενημερώνονται οι πολίτες
4.     Δεν επιτρέπονται οι επισκέψεις πολιτών στην εγκατάσταση. Το επιχείρημα είναι τι θα γίνει αν εκδηλωθεί πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από μεγάλους αριθμούς πολιτών. Προφάσεις εν αμαρτίες …
5.     Η κα Ευσταθίου έχει την εντύπωση ότι ο αρωγός σύνδεσης του ΚΕΛ Μερέντας με τον αγωγό επεξεργασμένων λυμάτων του ΚΕΛΚΠ, πλησίον της οδου Αγ, Τιμοθέου του δήμου Μαρκοπούλου έχει κατασκευαστεί. Όταν της αναφέραμε ότι δεν έχουμε δει τέτοια έργα, ανέκρουσε πρύμναν …
6.     Επισημάναμε ότι στο Νότιο Ευβοϊκό θα πέσει μεγάλος αριθμός (ίσως και περισσότεροι από 15 ) αγωγών ΕΛ, μας είπε ότι δεν πρόκειται να υπάρξει ρύπανση του, λόγω της ποιότητας των ΕΛ που διοχετεύονται και θα διοχετεύονται στη θάλασσα
7.     Για την περίπτωση της μεταφοράς των λυμάτων του παραλιακού μετώπου των δήμων Σαρωνικού και Κρωπίας, μας είπε ότι θα χρειαστούν πάνω από10 χρόνια για να υλοποιηθεί. Είναι  απόφαση κρατικών φορέων και όχι της ΕΥΔΑΠ, ενώ δε σχολίασε τις μελέτες που χρηματοδότησε η ίδια η ΕΥΔΑΠ για κατασκευή μονάδας στη θέση Θυμάρι του δήμου Σαρωνικού.  Ούτε και τις παράλογες κινήσεις του τότε δημάρχου να σταματήσει τα έργα. Φυσικά και πληρώνουμε από τότε πρόστιμα στην ΕΕ, Περισσότερα επί του θέματος στο Ημερολόγιο ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ Βραυρώνος . Πρόσφατα η ΕΥΔΑΠ πήρε δάνεια από τη ΕΤΕπ. Μήπως για να αρχίσει η κατασκευή του αγωγού μεταφοράς των λυμάτων;

Θεωρήσαμε ότι όλα όσα συζητήσαμε ήταν αρκετά για πρώτη επαφή με τη κα υπεύθυνο του ΚΕΛΚΠ. Υπάρχουν και άλλα θέματα προς συζήτηση και θα φροντίσουμε να επανέλθουμε:

Ενδεικτικά:
-        Η απένταξη μεταφορας των αστικών λυμάτων της βιομηχανικής ζώνης Κορωπίου στο ΚΕΛΚΠ. Γιατί;
-        Το θέμα της αποχέτευσες της περιοχής Χαμοληάς. Και αυτό απεντάχθηκε από τον αρχικό σχεδιασμό. Ήταν όμως τεχνικά και οικονομικά τουλάχιστον «περίεργο»
-        Η αποχέτευση της περιοχής των Καλών Νερών. Τι συμβαίνει εκεί;
-        Η ρύπανση του Ερασίνου από το αεροδρόμιο Αθηνών και το σχεδιαζόμενο αντιπλημμυρικό Ερασίνου. Γιατί το αεροδρόμιο δεν εμπλέκεται; Γιατί η ΕΥΔΑΠ δε συζητά με το αεροδρόμιο;
-        Η αξιοποίηση των επεξεργασμένων λυμάτων του ΚΕΛΚΠ. Δεν ήταν στον αρχικό σχεδιασμό. Τι προβλέπεται και ποιος θα το χρηματοδοτήσει; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα, αν υπάρχει; 

Το θέμα της λειτουργίας του ΚΕΛΚΠ και η κατασκευή των άλλων προγραμματισμένων(;) μονάδων της Ανατολικής Αττικής παραμένει μυστήριο και αποκλειστικά στα χέρια της ΕΥΔΑΠ. Πρόκειται κατά την άποψή μας για παράλογη «εξουσιοδότηση» σε εισηγμένη στο Χρηματιστήριο εταιρεία, έστω και με πλειοψηφικό δημόσιο ποσοστό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου