Αττικό Πάρκο Βραυρώνος (κατά προσέγγιση)

Αττικό Πάρκο Βραυρώνος (κατά προσέγγιση)
ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ Βραυρώνος (κατά προσέγγιση) περίμετρος 23 Χιλμ., έκταση 22 τετρ. χιλμ 14 Σεπτ 2020. Με κόκκινο ο αγωγός εκβολής του ΚΕΛ, με κίτρινο το υπό κατασκευή υποθαλάσσιο τμήμα του. Η περιοχή μπορεί εύκολα να μετασχηματιστεί σε Σύγχρονο Ασκληπιακό Πάρκο (πληροφορίες στο Ασκληπιείο Πάρκο Αθηνών ...)

Τρίτη 9 Μαρτίου 2021

Αντιπλημμυρικό Ερασίνου και αποχετευτικό Κρωπίας – Παιανίας και περιχώρων: Σχέσεις αγάπης(;), εξάρτησης(;), συμφωνίας(;), συνεργασίας(;), μίσους(;), …

Ο εργολάβος ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΔΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΕ ξεκίνησε το αντιπλημμυρικό Ερασίνου τις τελευταίες ημέρες του Φεβρουαρίου 2021 χωρίς άδεια προφανώς, δεδομένου ότι το ΣτΕ απαίτησε την έκδοση ΠΔ για την οριοθέτηση του Ερασίνου, πριν την έναρξη των εργασιών. 

Πολίτες έστειλαν εξώδικό διαμαρτυρία στην εταιρεία και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά απάντηση δεν πήραν. Ακόμα. Αν και είναι αμφίβολο αν θα πάρουν ποτέ. 

Η δημόσια Διοίκηση λοιπόν παραβιάζει προκλητικά νόμους, τη νομιμότητα αλλά και τη λογική και κάνει του κεφαλιού της. Ωστόσο οι πολίτες δεν το βάζουν κάτω και θα απαιτήσουν τη νομιμότητα και τη μη εκτέλεση του έργου για το γλίσχρο ποσό των 45.000.000 € (αρχικώς) και του δαπανηθέντος χωρίς λόγο ποσού των 21.000.000 €, για αποζημιώσεις υπέρ καταπατητών, ενός αχρήστου και περιβαλλοντοκτόνου έργου. 

Υπάρχει όμως και μια άλλη διάσταση. 

Το αντιπλημμυρικό Ερασίνου περιλαμβάνει και τη κατασκευή μεγάλου ταμιευτήρα στη θέση Βαραμπά (ΤΒ), πλησίον του ΚΕΛΚΠ, με φράγμα ύψους 19 μέτρων και μήκος στέψης 300 και πλέον μέτρων (δηλαδή ύψους εξαώροφης πολυκατοικίας περίπου). Οι πρώτες εργασίες του εργολάβου επικεντρώνονται στη κατασκευή του ταμιευτήρα. 

Ο Ερασίνος έχει φυσικό αντιπλημμυρικό πεδίο και κανένα στοιχείο μέχρι σήμερα δε συνηγορεί στη κατασκευή ενός μεγάλου ταμιευτήρα ανάσχεσης των πλημμυρικών φαινομένων. Άλλωστε ο ταμιευτήρας είναι πολύ κοντά στη έξοδο του Ερασίνου μετά την υπογειοποίησή του κάτω από την πόλη της Παιανίας και μάλλον δεν έχει νόημα. Ωστόσο υπάρχουν και τα όμβρια ύδατα που συγκεντρώνονται από τους αεροδιαδρόμους του αεροδρομίου, αλλά και πάλι πλημμμυρικά φαινόμενα δεν κατεγράφησαν μέχρι σήμερα και  λογικά ο ταμιευτήρας, λόγω της θέσης του, ίσως δε θα τροφοδοτείται από τα ύδατα των αεροδιαδρόμων. 

Η μόνη λογική εξήγηση που απομένει είναι ότι ο ταμιευτήρας θα χρησιμοποιηθεί για την συγκέντρωση επεξεργασμένων λυμάτων (ΕΛ) Κέντρων Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ). 

[ΣΣ: Στην περιοχή εκτελούνται δύο έργα. τα οποία έχουν σχεδιαστεί πριν πολλά χρόνια, δηλαδή μεγάλης ηλικίας!. Το αποχετευτικό Κρωπίας-Παιανίας είναι ηλικίας πλέον των 20 ετών - ξεκίνησε πριν το 2000 και το αντιπλημμυρικό Ερασίνου, ηλικίας πλέον των 15 ετών - ξεκίνησε το 2004. Έτσι η ζωή το φέρνει να συναντώνται και μάλιστα να συνεργάζονται αρμονικά. Ω του θαύματος]. 

Η επόμενη λογική ερώτηση είναι γιατί θα τροφοδοτείται ο ταμιευτήρας από επεξεργασμένα λύματα ΚΕΛ; 

Την απάντηση στο ερώτημα δίνει η ΕΥΔΑΠ. Μα για να προωθηθεί και να δικαιολογηθεί το απαράδεκτο πλάνο μεταφοράς των λυμάτων του παραλιακού τμήματος του δήμου Σαρωνικού στο ΚΕΛ Κρωπίας - Παιανίας (ΚΕΛΚΠ) προς επεξεργασία. Και όπως λέει στην ανακοίνωση της η ΕΥΔΑΠ – βλέπετε την ανάρτηση https://vravronapoly.blogspot.com/2020/07/blog-post_11.html - τα ΕΛ θα είναι τόσο καθαρά και άρα θα είναι κατάλληλα για την άρδευση καλλιεργειών στη βόρεια πλευρά του αεροδρομίου. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθούν λέει η ΕΥΔΑΠ και οι ποσότητες των ΕΛ που θα καταλήξουν στον Ευβοϊκό, μέσω του υπό κατασκευή αγωγού διάθεσης των ΕΛ στη Χαμοληά Βραυρώνος, του δήμου Μαρκοπούλου . 

Κατ΄ εμάς υπάρχει και μια άλλη πιθανή εξέλιξη. 

Αξιοποίηση των επεξεργασμένων λυμάτων υπάρχει και στους σχεδιασμούς των νέων  έργων ΚΕΛ Σπάτων - Αρτέμιδος και ΚΕΛ Ραφήνας – Πικερμίου (δεν αναφερόμαστε τώρα και στα άλλα έργα που αφορούν τους βορειότερους ακόμα δήμους). Και για τα δύο αυτά νέα έργα προβλέπεται, αγνώστου όμως περιεχομένου, αξιοποίηση των ΕΛ και είναι απαραίτητο να κατασκευαστούν αγωγοί διάθεσης στη θάλασσα του Νοτίου Ευβοϊκού. 

Είναι λογικά πιθανό, οι τοπικές κοινωνίες να ζητήσουν και μάλλον θα απαιτήσουν τα προς διάθεση στη θάλασσα ΕΛ να καταλήξουν στον αγωγό της Χαμοληάς και να μην κατασκευαστούν νέοι. Αν αυτό το σενάριο γίνει ευρέως γνωστό και προβληθεί κατάλληλα, μπορεί να γίνει αποδεκτό (φαίνεται και λογικό). Στην περίπτωση αυτή ο ταμιευτήρας Βαραμπά θα πρέπει να είναι σε θέση να δεχτεί και τα ΕΛ των 2 προαναφερθέντων ΚΕΛ. (ίσως και άλλων) [ΣΣ: Έχουμε προτείνει συνολική διαχείριση των λυμάτων της Ανατολικής Αττικής, με ένα υποθαλάσσιο αγωγό!  Βλέπετε https://vravronapoly.blogspot.com/2019/04/blog-post_18.html, https://vravronapoly.blogspot.com/2019/04/blog-post_18.html και  https://attikoparko.blogspot.com/2020/10/blog-post.html.] 

Πιστεύουμε ότι τα σενάρια αυτά ή και τυχόν άλλα έχουν απασχολήσει το υπουργείο Υ&Μ. Είναι επίσης λογική η υπόθεση ότι απασχολούν και την ΕΥΔΑΠ, η οποία θα αναλάβει τη κατασκευή των 2 προαναφερθέντων ΚΕΛ και τη λειτουργία και των 3. Ωστόσο όλα μένουν κρυφά και θα «σκάσουν» όποτε αποφασίσουν οι ταγοί της εξουσίας. 

Κοινή γαρ η τύχη και το μέλλον αόρατον. Οι σχεδιασμός για το συνολικό πρόβλημα της αποχέτευσης των δήμων της Ανατολικής Αττικής – και δεδομένων των προστίμων που πληρώνουμε στην  ΕΕ - πρέπει να κοινοποιηθούν άμεσα στους πολίτες. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου