Από την 1η Οκτωβρίου 2020 το Ημερολόγιο ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ Βραυρώνος (Προστατευόμενη Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου, Προεδρικό Διάταγμα 199 του 2003) αντικαθιστά τις Ιστοσελίδες "ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ένα Σύγχρονο Ασκληπιακό Πάρκο;" για τεχνικούς λόγους. Οι παλιές Ιστοσελίδες, που άρχισαν να λειτουργούν στις 13/02/2006, θα παραμείνουν προσβάσιμες για κάποιο διάστημα.
Δευτέρα 26 Ιουνίου 2023
Διαβάζουμε φρίττουμε, αγανακτούμε αλλά οι μαφίες υπεράνω όλων …
Ακίνητα: Φόρμουλα για τα εκτός σχεδίου προ του 1985 – Οι νέες ρυθμίσεις
Ο νέος κτιριοδομικός κανονισμός υπεγράφη από τον υπηρεσιακό υπουργό Περιβάλλοντος Παντελή Κάπρο και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης πριν από λίγες ημέρες (ΦΕΚ 3985Β/2023). Ο προηγούμενος κτιριοδομικός κανονισμός είχε εγκριθεί το 1989, αλλά υπέστη αρκετές τροποποιήσεις, ιδίως μετά την αναθεώρηση του Οικοδομικού Κανονισμού το 2012.
Ανάμεσα στα νέα στοιχεία:
Αλλάζει ο τρόπος δόμησης κοντά σε ρέματα. Παλαιότερα η νομοθεσία προέβλεπε ότι η δόμηση επιτρέπεται σε απόσταση 10 μέτρων από την οριογραμμή ενός οριοθετημένου ρέματος και στα 20 μέτρα αν δεν είχαν οριοθετηθεί. Τώρα επιτρέπεται η δόμηση δίπλα στην οριογραμμή των οριοθετημένων ρεμάτων, ενώ επιτρέπεται να εκδίδονται άδειες για εργασίες ολοκλήρωσης και συντήρησης κτιρίων με νόμιμη άδεια κοντά σε ρέμα, χωρίς να απαιτείται αυτό να οριοθετηθεί…. (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 26.06.2023 • 19:05).
Εμείς τι να πούμε; Τα είπε όλα ο υπηρεσιακός υπουργός Περιβάλλοντος κ. Παντελής Κάπρος, αγνώστων άλλων στοιχείων. Ίσως να τον γνωρίζει ο θυρωρός του. Μετά τη δημοσίευση του Νόμου, οι απανταχού καταπατητές, και όσοι λυμαίνονται το δημόσιο χώρο και θέλουν να ξυρίσουν ότι έχει απομείνει από το Περιβάλλον, στην άμοιρη τούτη χώρα, θα ορκίζονται στο όνομά του.
Εύγε κ. Κάπρο. Γνωρίζαμε απο το σχολείο τον Ερυμάνθιο κάπρο, αλλά φαίνεται ότι ευδοκιμούν και άλλοι πολλοί στη σύγχρονη Ελλάδα.
ΥΓ: Ο Ερυμάνθιος Κάπρος ήταν μυθολογικό ον, που σκότωσε ο Ηρακλής στον τέταρτο άθλο του. Ο μύθος θεωρείται ότι είναι μια αλληγορία για την προσπάθεια του πολιτισμού να περιορίσει της καταστροφές των χειμάρρων ποταμών με υδραυλικά έργα. Η σημερινή λύση είναι το χτίσιμο δίπλα και πάνω και μέσα στα ρέματα.
Σάββατο 24 Ιουνίου 2023
Επιστολή προς τον επί κεφαλής της ΕΤΕπ και το Διοικητικό Συμβούλιο …
Κυριακή 18 Ιουνίου 2023
Αν οι αρμόδιοι του υπουργείου Υποδομών παρακολουθούσαν τα Δελτία Ειδήσεων …
Αν όλοι αυτοί - από υπουργό μέχρι καφετζή – έβλεπαν τα ΔΕ στην τιβί της 17ης Ιουνίου 2023 θα αντιλαμβάνονταν αμέσως σε ποια σημεία (όχι όμως σε όλη τη χώρα) υπάρχει άμεση αναγκη για αντιπλημμυρικά έργα.
Σίγουρα
όμως όχι στην Ανατολική Αττική, στον Ερασίνο, το Μεγάλο ρέμα Ραφήνας και τα 16 άλλα
ρέματα που έχει εξαγγείλει μία η δυο ημέρες πριν εγκαταλείψει το υπουργείο ο εμβληματικός
υφυπουργός Γ. Καραγιάννης …
Τετάρτη 14 Ιουνίου 2023
Ελληνική έκδοση του Πορίσματος του Μηχανισμού Παραπόνων τη ΕΤΕπ για τον Ερασίνο ...
Μας πληροφορήσαν από τον Μηχανισμού Παραπόνων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ότι αναρτήθηκε και σε Ελληνική μετάφραση το Πόρισμα επί των 3 Προσφυγών/Καταγγελιών (αρ, αναφ. SG/E/2021/15) που είχαν υποβληθεί τον Ιούνιο του 2021.
Κυριακή 11 Ιουνίου 2023
Προεκλογική σιωπή για το κλίμα …
Δευτέρα 5 Ιουνίου 2023
Χαράς Ευαγγέλια: Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος …
Παρασκευή 2 Ιουνίου 2023
Ο άγνωστος θησαυρός των αρχαιολογικών χώρων της Ελλάδας …
Εν τω μεταξύ κανένας της δημόσιας διοίκησης ούτε και ο ΟΦΥΠΕΚΑ φαίνεται να δείχνουν ενδιαφέρον για τον Βιότοπο και τον εμβληματικό Αρχαιολογικό χώρο Βραυρώνος και την αρμονική συμβίωσή τους.
Πέμπτη 1 Ιουνίου 2023
Σχολιασμός της απάντησης της ΕΤΕπ στην προσφυγή μας κατά του αντιπλημμυρικού Ερασίνου …
- · Δεν αναφέρεται η ΥΠ της ΕΤΕπ στο γεγονός ότι δεν υπάρχει λόγος αντιπλημμυρικού έργου σε αμιγώς αγροτική φθίνουσα περιοχή, χωρίς κατοίκους και υποδομές
- · Οι αναφερόμενες περιβαλλοντικές μελέτες είναι του 2001, 2011, και του 2017 AEPO for the upper Erasinos (prepared in 2001 and 2011) and for the AEPO for the lower Erasinos (prepared in 2007 and 2017) (πρόκειται για διοικητική παράταση χωρίς ουσιαστικό επανέλεγχο). Λογικά η ΥΠ της ΕΤΕπ έπρεπε να τις απορρίψει αυτομάτως, λόγω παλαιότητας
- · Η αντίδραση της ΥΠ της ΕΤΕπ είναι χλιαρή στο ότι δεν υπάρχουν ακόμα σχέδια προστασίας της Περιοχής ΝΑΤΟΥΡΑ 2000 Βραυρώνος και παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα πληρώνει πρόστιμα και ο ΟΦΥΠΕΚΑ (έχει ήδη 3 έτη λειτουργίας) δεν έχει ακόμα παρουσιάσει ούτε καν χρονοδιάγραμμα ενεργειών. Αυτό και μόνον θα έπρεπε να είναι στοιχείο μη χρηματοδότησης του έργου και καταγγελίας του γεγονότος ότι συνεχίζεται το έργο. Το έργο δεν έπρεπε καν να λάβει έγκριση χρηματοδότησης και να είχε απορριφθεί εξ αρχής
- · Στην περίληψη των συμπερασμάτων αναφέρεται ότι το έργο συμμορφώνεται με την Εθνική Νομοθεσία. Δεν υπάρχει αναφορά στο ΠΔ 199/2003, ενώ στο κυρίως κείμενο γίνεται αναφορά στον Ν4559/2018, τον οποίο το έργο παραβιάζει προκλητικώς. Εναντίον του έργου και τα αναφερόμενα στο παλαιότερο ΦΕΚ 706/Β/26-7/1980 (υπόδειξη του ΣΕΚΑ, βλέπατε και ΥΑ Α/Φ31/20737/1563/16-8-1975, ΦΕΚ 952/Β/10-9-1975, ΥΑ ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ02/11270/618/7-3-1995, ΦΕΚ 198/Β/21-3-1995, ΥΑ ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ02/11270/618/7-3-1995, ΦΕΚ 649/Β/25-7-1995), τους οποίους η ΥΠ της ΕΤΕπ φαίνεται να μη γνωρίζει. Επί πλέον ότι το έργο είναι εξ ολοκλήρου εντός της περιοχής ΝΑΤΟΥΡΑ 2000 Βραυρώνος θα έπρεπε να είναι αυτομάτως, λόγος απόρριψης του έργου
- · Η ΥΠ της ΕΤΕπ δε μιλά για την πραγματική οριοθέτηση του Ερασίνου. Μας προξενεί εντύπωση ότι δε θεωρεί απαράδεκτες εκτροπές του Ερασίνου, πρωτίστως στη διασταύρωση με το δρόμο Αρτέμιδος-Μαρκοπουλου (έργο μνημειώδους κακοτεχνίας), προς νομιμοποίηση αυθαίρετου οικίας. Κατά μήκος της οριοθέτησης δεν έχει αποβληθεί κανένας μέχρι σήμερα, ούτε και έχουν τοποθετηθεί σταθερά σημεία επί του πεδίου. Ίσως η ΥΠ της ΕΤΕπ δε θα μπορούσε να πει τίποτε για την αποζημίωση απαλλοτριώσεων με 22 εκατ. € το 2015, ενώ η επίσημη οριοθέτηση του Ερασίνου (έκδοση ΠΔ) έγινε τον Αύγουστο του 2021. Ωστόσο είναι στοιχείο ασυναρτησίας της Δημόσιας Διοίκησης και σπατάλη χρήματων. Το θέμα αυτό είχε επισημανθεί στην ΥΠ της ΕΤΕπ. Η δεύτερη εκτροπή γίνεται πριν τον αρχαιολογικό χώρο Βραυρώνος και εντός του Βιότοπου
- · Το έργο έχει χαρακτηριστεί ως Εθνικό Έργο και έχουμε ενημερώσει για τη ρύθμιση αυτή. Η ΥΠ της ΕΤΕπ πρέπει να πάρει θέση ως προς αυτό, γιατί εγείρει υπόνοιες σκανδάλου (κοινωνικές διαστάσεις)
- · Θεωρούμε απαράδεκτη την πρόταση ΟΦΥΠΕΚΑ για προστασία 2400 μέτρων πέριξ του βράχου Γκούρι Μπίμ και εγκιβωτισμό του υπολοίπου τμήματος. Απαράδεκτο ως τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Δε γνωρίζουμε αν η ΥΠ της ΕΤΕπ έλαβε υπόψη της το γεγονός αυτό
- · Απαράδεκτη είναι επίσης και η πρόταση ΕΦΑΑΝΑΤ, για εκτροπή του Ερασίνου για αρχαιολογικούς λόγους πλησίον του βράχου Γκούρι Μπίμ. Δεν είναι σίγουρο ότι η ΥΠ της ΕΤΕπ έλαβε γνώση. Αποδεικνύει την έλλειψη ικανότητας της ελληνικής δημόσιας διοίκησης να αντιληφθεί συνολικά τα προβλήματα (μεγάλη εικόνα) και όχι περιστασιακά ή αδιαφορώντας για τις αντιδράσεις και συμπεριφορές άλλων αρμοδίων φορέων
- · Το πόρισμα της ΥΠ της ΕΤΕπ είναι χλιαρό και προσπαθεί να συμβιβάσει εξόφθαλμες παρανομίες. Δε χωρούν βελτιώσεις και αποφάσεις της διοίκησης με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα το τέλος του 2023, όπως προτείνεται. Η λύση είναι επανασχεδιασμός στη βάση «Λύσεις Βασισμένες στη Φύση» και άμεση αποκατάσταση της προηγουμένης κατάστασης, μέχρις ότου, αν χρειαστεί να επαναπροκηρυχθεί, το έργο
- · Η ΥΠ της ΕΤΕπ αντιπαρέρχεται ή δεν κατανοεί το πλέον σημαντικό θέμα της περιοχής, και ειδικά περιοχής ΝΑΤΟΥΡΑ 2000: τη μοναδική και αρμονική συμβίωση του αρχαιολογικού χώρου Βραυρώνος με τον Βιότοπο Βραυρώνος που έχει δημιουργήσει ο Ερασίνος. Η βάρβαρη επέμβαση, αλλοίωση και εν τέλει καταστροφική επέμβαση βαρέων σκαπτικών οχημάτων κατά μήκος του Ερασίνου, των οικολογικών ενδιαιτημάτων προστατευόμενων ειδών και του Βιότοπου Βραυρώνος, καταστρέφουν ανεπιστρεπτί την αρμονική ιστορική συμβίωση χιλιετιών. Από εκεί θα έπρεπε να ξεκινήσουν όλες οι αιτιάσεις κατά του εγκληματικού αντιπλημμυρικού Ερασίνου
Θα υπάρξει ίσως και συλλογική απάντηση προς την ΥΠ της ΕΤΕπ, αλλά μάλλον θα χρειαστεί κάποιος χρόνος.
Τετάρτη 31 Μαΐου 2023
Στείλαμε επιστολή στις 18 ξένες αρχαιολογικές αποστολές στην Ελλάδα …
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έστειλε επί τέλους ύστερα από 2 σχεδόν χρόνια την απόφασή της για τις 3 προσφυγές υπέρ του Ερασίνου …
Μπορείτε να κατεβάσετε το πήρες κείμενο στην Αγγλική γλώσσα στο σύνδεσμο που περιέχεται στην αλληλογραφία (παρακάτω).
Παραθέτουμε την αλληλογραφία του κ. Νίκου
Στάππα, ΓΓ της ΜΚΟ ΡΟΗ με την ΕΤΕπ, και περιχέονται πληροφορίες για τις
επόμενες κινήσεις, ώστε να πληροφορηθεί κάθε ενδιαφερόμενος.
nstap@tee.gr 25 Μαΐ 2023, 5:00 μ.μ.
Dear Madams/ Sirs
Thank you for your inquiry into the catastrophic project at Erasinos and your Conclusions Report.
Please clarify for us if the terms and deadlines (§ 6) you have set in your conclusions report are already binding for the promoter and the EIB or if they have to be accepted by another part of the EIB. In the second case, let us know when this is expected to happen.
Also let us know if the promoter (Ministry of Infrastructure and Transport of the Hellenic Republic/Directorate of Flood Protection Works or other competent Greek authority) has been informed of your conclusions.
On behalf of “ROI citizens'
association”
The Secretary of the Board
Nikolaos Stappas
Geologist & Environmental
Engineer
tel. +30
2106531610 +30 6972608067 - nstap@tee.gr
nstap@tee.gr
Αγαπητοί φίλοι,
Παρακάτω είναι η απάντηση για τα διαδικαστικά, μετά την έκθεση του EIB-CM.
Εκ μέρους του Συλλόγου Πολιτών υπέρ των Ρεμάτων «ΡΟΗ»
Ο γενικός γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου
Νίκος
Στάππας
Γεωλόγος
& μηχανικός περιβάλλοντος
τηλ.
2106531610 6972608067 - nstap@tee.gr
Sent: Friday, May 26, 2023 6:18 PM
To: nstap@tee.gr
Cc:
Subject: RE: SG/E/2021/17 Erasinos
Dear Mr. Stappas and all,
Thank you for your email.
The deadlines provided in the
report are for the EIB services. From the time of the issuance of the EIB-CM
report, we are monitoring the implementation of the outcomes and how the EIB
services are implementing them.
The corrective action plan
proposed is to be discuss with all relevant stakeholders. The scope of
stakeholders is not limited, as we did not prescribe the exact stakeholders for
the promoter to engage. We could not decide on them either.
Please note, that we could not
formulate the actions and recommendations directly to the promoter, but to the
EIB. This is the limitation of the EIB-CM policy.
The report is now public and can be shared with any interested party. It is available here from our website: Flood Protection Measures (eib.org) the EIB services had to forward it to the promoter and discuss the implementation of the corrective action plan.
On behalf of the EIB-CM case team and with best wishes,
Aušra
Complaints Mechanism
Inspectorate General
98-100 boulevard Konrad Adenauer
L-2950 Luxembourg