Αττικό Πάρκο Βραυρώνος (κατά προσέγγιση)

Αττικό Πάρκο Βραυρώνος (κατά προσέγγιση)
ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ Βραυρώνος (κατά προσέγγιση) περίμετρος 23 Χιλμ., έκταση 22 τετρ. χιλμ 14 Σεπτ 2020. Με κόκκινο ο αγωγός εκβολής του ΚΕΛ, με κίτρινο το υπό κατασκευή υποθαλάσσιο τμήμα του. Η περιοχή μπορεί εύκολα να μετασχηματιστεί σε Σύγχρονο Ασκληπιακό Πάρκο (πληροφορίες στο Ασκληπιείο Πάρκο Αθηνών ...)

Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2022

Άδοξο τέλος στο αντιπλημμυρικό έργο του ρέματος Αγίου Γεωργίου Μαρκοπούλου ...

 Τώρα το ανακαλύψαμε και το δημοσιεύουμε. Είναι όμως είδηση της 21ης Ιουνίου 2022.

______________________________ 

Άδοξο τέλος στο αντιπλημμυρικό έργο του ρέματος Αγίου Γεωργίου Μαρκοπούλου - Διαλύθηκε η σύμβαση
 
 Δημοσιεύθηκε  4 μήνες πριν στις  21 Ιουνίου 2022
 
 Νίκος Καραγιάννης 
 
https://ypodomes.com/adoxo-telos-sto-antiplimmyriko-ergo-toy-rematos-agioy-georgioy-markopoyloy-dialythike-i-symvasi/
 
 
Διακρίνεται η ελληνική πραγματικότης: Αυθαίρετο επάνω σχεδόν στο ποταμό, ιδιωτικός εγκιβωτισμός ...
 
Άδοξο τέλος είχε η εργολαβία του αντιπλημμυρικού έργου που αφορά στη διευθέτηση του ρέματος Αγίου Γεωργίου στην περιοχή του Μαρκοπούλου στην Ανατολική Αττική. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η σύμβαση διαλύθηκε ύστερα από αίτημα του αναδόχου. Το έργο είχε υπογραφεί στις 26 Ιουλίου 2021 αλλά δεν έμελε να προχωρήσει. 
 
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, οι εργασίες δεν ξεκινούσαν και αυτό οδήγησε σε απόφαση παράτασης της 4ης Αποκλειστικής τμηματικής προθεσμίας και της 3ης Ενδεικτικής τμηματικής προθεσμίας του έργου. Η συνέχεια επίσης δεν υπήρξε εποικοδομητική και αυτό οδήγησε στις 3 Ιουνίου 2022 τον ανάδοχο Ελληνική Υδροκατασκευή σε αίτηση διάλυσης της σύμβασης.

Το σκεπτικό της απόφασης
Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης η αίτηση του αναδόχου έχει νομική βάση καθώς προβλεπόταν από τον ν.4412/2016 καθώς έχει το νόμιμο δικαίωμα να το πράξει αν περάσουν τρεις μήνες από την έναρξη των έργων χωρίς να έχει ξεκινήσει η κατασκευή με υπαιτιότητα του Φορέα Κατασκευής. Μάλιστα όπως αναφέρεται “μέχρι σήμερα δεν έχει αρθεί η καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών”.
Όπως φαίνεται από την απόφαση τα έργα δεν μπόρεσαν να ξεκινήσουν επειδή δεν ολοκληρώθηκε η διαδικασία πρόσληψης αρχαιολόγου, προαπαιτούμενου για να μπορέσει να “τρέξει” το έργο. Το έργο σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης θα έπρεπε να ολοκληρωθεί στις 25.1.2024.
Θα πρέπει να σημειώσουμε πως το έργο συμβασιοποιήθηκε με ιδιαίτερα υψηλή έκπτωση που έφτασε το 53,07%. ανάμεσα σε 8 προσφορές. Όταν ξεκίνησε ο διαγωνισμός, στις 18 Ιουνίου 2020, οι εκπτώσεις ακόμα κυμαίνονταν σε υψηλά επίπεδα και αυτό φάνηκε από το αποτέλεσμα.  Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στις 26 Ιουλίου 2021. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Τι μέλλει γενέσθαι
Σε αυτές τις περιπτώσεις, τα έργα των οποίων οι συμβάσεις διαλύονται, είθισται να επαναπροκηρύσσονται σε εύλογο χρονικό διάστημα. Το έργο αφορά στη διευθέτηση του ρέματος Αγ. Γεωργίου Ανατολικής Αττικής, από Χ.Θ.0+824 (ανάντη της συμβολής ποτ. Ερασίνου) έως Χ.Θ.8+161 (συμβολή ρεμάτων Καλυβίων και Κουβαρά. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και πιο συγκεκριμένα η Γ.Γ.Υ. – Γ.Δ.Υ.ΛΙ.Κ.Υ. – Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων (Δ19).

Το κόστος του έργου ήταν  15,5 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 12,5εκατ.ευρώ). Το εν λόγω έργο, είναι μέσα στη γνωστή λίστα αντιπλημμυρικών έργων συνολικού ύψους 450εκατ.ευρώ με χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ και βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Μαρκοπούλου.
 
_____________________________________

Εμείς τι να πούμε; Κατ΄ αρχάς είμαστε ενθουσιασμένοι για την αποτυχία και αυτού του παραλόγου έργου. Αλλά μάλλον και εδώ έχουν δοθεί αποζημιώσεις για απαλλοτριώσεις, ενώ δε ξέρουμε αν υπάρχει ΠΔ της οριοθέτησής του.

Όλα στο πόδι και όλα εις βάρος των φορολογουμένων. Χωρίς συνέπειες για κανένα σαΐνι της δημόσιας διοίκησης. 

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2022

Επίσκεψη του βουλευτή ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κ. Γεωργίου Αρβανιτίδη στο Βιότοπο Βραυρώνος …

Ο βουλευτής κ. Αρβανιτίδης, αρμόδιος του κόμματος στα θέματα Περιβάλλοντος, ανταποκρίθηκε τελικά στις προσκλήσεις που του απηύθυναν οι κάτοικοι της Χαμοληάς Δημήτριος Σωτηρίου και Αντριάνα Κώτση, να επισκεφτεί το απαράδεκτο και καταστροφικό αντιπλημμυρικό έργο του Ερασίνου. Η επίσκεψη περιορίστηκε στα έργα εντός τα Βιότοπου Βραυρώνος. Ο κ. βουλευτής συνοδεύονταν από τους κκ. Γιώργο Αποστολόπουλο, επικεφαλής Τομέα Περιβάλλοντος ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και Βασίλειο Βώκο, επιστημονικό συνεργάτη.

Η μεγάλη εμπειρία ου κ. Αρβανιτίδη ως δήμαρχου, βουλευτή, επιχειρηματία, δημοσίου ανδρός και ενεργού πολίτη του επέτρεψαν αμέσως και χωρίς υποδείξεις να αντιληφθεί ότι το έργο γίνεται μόνον και μόνον για να διευκολυνθεί η αστικοποίηση της περιοχής. Ο χρόνος βέβαια είναι άγνωστος και εξαρτάται από τις σκοπιμότητες και τις εκλογικές επιλογές των κυβερνήσεων.

Ιδού μερικά πειστήρια της επίσκεψης:





Ο κ. βουλευτής υποσχέθηκε και νέα επίσκεψη μόλις το πρόγραμμά του το επιτρέψει.

Θα επανέλθουμε στο θέμα μόλις συγκεντρώσουμε περισσότερα στοιχεία.

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2022

Να προστατευτούν οι πεζοί στον παραλιακό δρόμο Χαμοληάς … (συνέχεια)

Με μεγάλη μας χαρά λάβαμε στις 27 Σεπτεμβρίου 2022 απαντητική επιτολή από το ΓΓ Υδάτων & Φυσικού Περιβάλλοντος κ. Βαρελίδη. Ιδού …

______________________________________

ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΩΝ <ggenvr@ypen.gr> 

27 Σεπ 2022, 2:56 μ.μ. (πριν από 18 ώρες)

προς εγώ, ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

 
Καλησπέρα σας κε Σωτηρίου,

Η αρμοδιότητα της συντήρησης των δρόμων & των πεζοδρομίων, της σήμανσης των οδών και της συντήρησης της φύτευσης στα πεζοδρόμια, ανήκει στον Δήμο Μαρκοπούλου.

Επιπλέον, η περιοχή που σημειώνεται στο άρθρο, εμπίπτει στο αναθεωρημένο τον Ιούλιο του 2022, ΓΠΣ Δ. Μαρκοπούλου και στη ΖΟΕ Μεσογείων με χρήση Ζώνης Β3- Αττικό Πάρκο (αρμοδιότητα ΓΓΧΣ&ΑΠ.) .

Με εκτίμηση,

Ιδιαίτερο Γραφείο Γενικού Γραμματέα

Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων

Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Λ.Μεσογείων 119,

ΤΚ 11526 Αθήνα

Τ.: 2131513849, 3852

E.: ggenvr@ypen.gr

________________________________

Αλλά και πάλι κανένας δε κάνει τίποτε. Εμείς δε ζητήσαμε να μάθουμε ποιος είναι αρμόδιος, αλλά ζητήσαμε από τους αρμοδίους να επιληφθούν του θέματος.

Άρα και πάλι μια τρύπα στο νερό, ενώ δεν είμαστε σίγουροι ότι ο δήμος και οι άλλοι εμπλεκόμενοι θα απαντήσουν ή καλλίτερα θα αναζητήσουν την ενδεδειγμένη λύση.

Άρα και πάλι στο μηδέν …

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022

Δια την Ιστορίαν ...

  

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών


Σοβαρά προβλήματα στα δίκτυα Ύδρευσης & Αποχέτευσης Δήμου Μαρκοπούλου 

4 Οκτ 2022 

Στο Δήμο Μαρκοπούλου Μεσογαίας εδώ και χρόνια υπάρχουν και αυξάνονται τα σοβαρά προβλήματα στα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης. Η κατάσταση που επικρατεί είναι παράγοντας υποβάθμισης της ποιότητας ζωής των κατοίκων της περιοχής, γεννώντας δικαιολογημένα οργή και αγανάκτηση. Ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, όπου ο πληθυσμός της περιοχής αυξάνεται λόγω των παραθεριστών τα προβλήματα είναι πολύ μεγαλύτερα .

Συγκεκριμένα για την ύδρευση:
- Το παμπάλαιο δίκτυο (351 χλμ) περιλαμβάνει 15 χλμ από αμίαντο και 35 χλμ από σίδηρο που χρήζουν άμεσης αντικατάστασης.
- Το δίκτυο έχει απώλειες έως και 43,50% που οφείλονται κατά 40% σε απώλειες λόγω διαρροών και 60% λόγω κλοπών και σφαλμάτων μετρητών. Εξαιτίας αυτού, ο Δήμος Μαρκοπούλου βρέθηκε υπερχρεωμένος πολλές φορές στο παρελθόν, επιδοτήθηκε από το κράτος και τέθηκε σε επιτήρηση.

Για την αποχέτευση:
- Από το 1992 με τον πρώτο σχεδιασμό της ΕΥΔΑΠ για την αποχέτευση στο Δήμο Μαρκοπούλου, το Μαρκόπουλο καλύπτεται κατά 50% ενώ στο Πόρτο Ράφτη δεν υπάρχει ούτε ένα μέτρο λειτουργούντα αγωγού αποχέτευσης.
- Η τελευταία χρηματοδότηση ΕΣΠΑ 2014-2020 για έργα προϋπολογισμού 28.719.648 ευρώ κινδυνεύει να χαθεί λόγω καθυστερήσεων των εργολαβιών.

Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας ανεξέλεγκτης κατάστασης, με τους κατοίκους της περιοχής να στερούνται το κοινωνικό αγαθό του νερού και το δικαίωμα στην αποχέτευση, προστατεύοντας ταυτόχρονα το θαλάσσιο και ευρύτερο περιβάλλον. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στους άλλους δήμους της Ανατολικής Αττικής.

Η ΕΥΔΑΠ μπορεί να αναλάβει τη διαχείριση των δικτύων Ύδρευσης και Αποχέτευσης, πραγματοποιώντας ταυτόχρονα τις επεμβάσεις που είναι αναγκαίες, χωρίς την περαιτέρω επιβάρυνση των κατοίκων.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί:
- Ποια θα είναι η συμβολή στα εκρηκτικά προβλήματα ύδρευσης & αποχέτευσης του Δήμου Μαρκοπούλου;
- Ποιες δεσμεύσεις θα αναλάβουν για τις αναγκαίες ενέργειες για την άμεση αντικατάσταση των επικίνδυνων τμημάτων δικτύων ύδρευσης και τη σταδιακή ανακατασκευή του συνόλου των δικτύων;
- Ποιες δεσμεύσεις θα αναλάβουν ώστε να αποχετευτεί το σύνολο του Πόρτο Ράφτη και να διαφυλαχθεί το θαλάσσιο περιβάλλον και ο υδροφόρος ορίζοντας.

Οι Βουλευτές
Γκιόκας Γιάννης
Κανέλλη Λιάνα
Κατσώτης Χρήστος
Μανωλάκου Διαμάντω
Παφίλης Θανάσης
__________________________________

Τα αστικά κόμματά με τι ακριβώς ασχολούνται; 

Άνευ περαιτέρω σχολίων.

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2022

Να μην επιτρέπεται η πρόσβαση αυτοκίνητων στη χερσόνησο της Χαμοληάς και στο παραλιακό μέτωπό της …

Τα σαββατοκύριακα της θερινής περιόδου γίνεται επίθεση αυτοκίνητων στο παραλιακό μέτωπο της Χαμοληάς. Σταθμεύουν όπου βρουν και τους βολεύει και όλο και περισσότεροι εισχωρούν όπου βρουν, ώστε το καμάρι τους να είναι δίπλα τους και δίπλα στο κύμα.

Όταν φυσούν δυνατοί άνεμοι οι φίλοι τη φύσεως δεν εμφανίζονται και τα πράγματα είναι πολύ καλλίτερα για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής και τη Φύση. Αν όμως δεν φυσά ή επικρατούν ανατολικοί οι δυτικοί άνεμοι τότε η θάλασσα είναι ήρεμη και η  κατάσταση γίνεται πολύ δύσκολη έως ανυπόφορη.

Να μην ξεχνά ποτέ κανείς ότι η περιοχή είναι δασική, υπάρχει ένα μικρό μεν αλλά εξαιρετικό δάσος και οι κίνδυνοι ανάφλεξης είναι μεγάλοι. Μόνον και για λόγους προστασίας της Φύσεως και του Περιβάλλοντος – υπενθυμίζουμε  ότι η περιοχή ανήκει στην Περιοχή ΝΑΤΟΥΡΑ 2000 Βραυρώνος – θα έπρεπε να λαμβάνονται δρακόντεια μέτρα προστασίας και ελέγχου κάθε διακινούμενου στην περιοχή.

Αλλά οι αρχές σπανίως κάνουν την εμφάνιση τους στην περιοχή, ποτέ δε κάνουν συστάσεις και ποτέ δεν επιβάλλουν το Νόμο. Όχημα της Πυροσβεστικής έχει περιστασιακή παρουσία στην περιοχή, αλλά και οι πυροσβέστες ποτέ δεν κάνουν συστάσεις και δεν υποχρεώνουν πολίτες να μην εκθέτουν την περιοχή σε κίνδυνο.

Υπάρχουν στην περιοχή μεγάλοι πέτρινοι όγκοι που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν με τρόπο ώστε να υπάρχει μια μόνον είσοδος αυτοκινήτων στη χερσόνησο. Είναι αναγκαία για τα οχήματα περιπολίων και τα πυροσβεστικά οχήματα. Κανένα άλλο όχημα δεν θα πρέπει να εισέρχεται στη χερσόνησο. Οι κανόνες προστασίας της Φύσεως και πυροπροστασίας πρέπει να είναι αυστηροί και να τηρούνται απαρεγκλίτως. Δεν πρέπει να διαφεύγει επαναλαμβάνουμε ότι περιοχή είναι ΝΑΤΟΥΡΑ 2000. 

Αναμένουμε ο δήμος Μαρκοπούλου, σε συνεργασία με τον ΟΦΥΠΕΚΑ, την Πολιτική Προστασία, το Δασαρχείο, την Πυροσβεστική, την Αστυνομια και το Λιμενικό να ενεργήσουν άμεσα και κατάλληλα.

Δεν είναι ευχή, είναι απαίτηση. Αλλά μάλλον κανείς δεν θα ανταποκριθεί.

Ίδωμεν.

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022

Ο ΟΦΥΠΕΚΑ δεν απαντά, αλλά δε θέλουμε να πιστέψουμε ότι δεν ενδιαφέρεται και αδιαφορεί …

Το Μάρτιο (ναι τον Μάρτιο 2022) απευθύναμε επιστολή στον ΟΦΥΠΕΚΑ σχετικά με την περιοχή ΝΑΤΟΥΡΑ 2000 Βραυρώνος. 

Ως ήταν αναμενόμενο δεν απάντησε. Δε ξέρουμε τι ακριβώς κάνει και πως συμπεριφέρεται σε πολίτες που ενδιαφέρονται και αγωνιούν για το Περιβάλλον και τη Φύση. 

Δε μάθαμε ποτέ ποια είναι τα θέματα που τον απασχολούν σχετικά με την Περιοχή ΝΑΤΟΥΡΑ 2000 Βραυρώνος, η οποία ανασκολοπίζεται εξαιτίας του αχρήστου αντιπλημμυρικού Ερασίνου και του ξεπατώματος του Βιότοπου Βραυρώνος με αιτιολογικό την προστασία του Αρχαιολογικού χώρου Βραυρώνος. 

Επανερχόμαστε και ζητούμε από τον ΟΦΥΠΕΚΑ να διαβάσει την επιστολή μας μέσω της ανάρτησης …

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022

Ερωτήματα που θέσαμε στον ΟΦΥΠΕΚΑ για την περιοχή ΝΑΤΟΥΡΑ 2000 Βραυρώνος ...

στο Ημερολόγιο ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ Βραυρώνος.

Ελπίζουμε ότι αυτή τη φορά θα τύχουμε κάποιας απαντήσεως και θα δούμε δημοσιευμένο το πρόγραμμα προστασίας της περιοχής. Χωρίς άλλη καθυστέρηση.

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2022

Τα περιβαλλοντοκτόνα αντιπλημμυρικά Ερασίνου τη 18η Σεπτεμβρίου 2022 …

Μπορείτε να δείτε την έκταση των παρεμβάσεων στον Βιότοπο της Βραυρώνος, από τα μέχρι σήμερα έργα του αντιπλημμυρικού Ερασίνου. Τα βαρέα μηχανήματα του εργολάβου έρχου αποσυρθεί και ευχή μας είναι να έχει χρεοκοπήσει, ως ποινή ή «φόρο τιμής» στο έγκλημα που έκανε και θα κάνει στη Φύση και στο Περιβάλλον. 

Ο διάδρομος που βλέπετε – μας ήρθε στο νου και έτσι θα τον αποκαλούμε από δω και στο εξής ως «Λεωφόρο του Όρεγκον» … έχει πλάτος 20 μέτρων (το ξήλωμα είναι τουλάχιστον ακόμα δέκα μέτρα εκατέρωθέν) και θα σχηματιστεί επ΄ αυτού το περίφημο «ανάχωμα προστασίας» του δύσμοιρου αρχαιολογικού χώρου. Το μέχρι τώρα μήκος του από τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο προς τη θάλασσα (υπάρχει και άλλο τμήμα ανατολικά αυτού, αγνώστου μήκους) είναι περίπου 1000 μέτρα και θα επεκταθεί 








Κυρίως υπεύθυνοι για το ξήλωμα του Βιότοπου είναι το ΚΑΣ, η Αρχαιολογική Υπηρεσία Ανατολικής Αττικής, το υπουργείο Πολιτισμού και το υπουργείο Πέριβάλλοντις. Βρήκαν όμως θερμότατους συμπαραστάτες τις δημοτικές παρατάξεις του δήμου Μαρκοπουλου και όλους εκείνους που είναι σε θέση να παρουσιαστούν ως κάτοχοι γης εντός και πέριξ του Βιότοπου. Και όλη τη δημόσια διοίκηση που θέλει να δώσει δουλειές σε εργολάβους ανεξαρτήτως του τι επιτάσσει η λογική, απαιτεί η Φύση και η προστασία του Περιβάλλοντας (όλο το ιστορικό στο Ημερολόγιο ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ/εδώ). 

Η ΕΤΕπ γράφει την έκθεση των ειδικευμένων στελεχών της από τις 18 Μαΐου που έγινε η σύσκεψη στην Αθήνα και την επομένη επισκέφτηκαν τα έργα και αρμοδίους του υπουργείου Υποδομών. Πότε θα δεήσουν να μας αποστείλουν την έκθεσή τους κανείς δε είναι σε θέση να μας πληροφορήσει. 

Καμία πινακίδα δεν έχει αναρτηθεί στον Βιότοπο της Βραυρώνος, προκειμένου να πληροφορεί για το είδος των έργων, την αναθέτουσα αρχή, τη χρηματοδότηση, τον υπεύθυνο εκτέλεσης του έργου και την ημερομηνία λήξης των έργων. Όλα στα μουλωχτά και κατά παράβαση κάθε καλής πρακτικής και των υποχρεώσεων που απορρέουν από την ΕΕ. Τα ίδια ισχύουν και για τις αρχαιολογικές ανασκαφές που προφανώς χρηματοδοτούνται από χρήματα των φορολογουμένων.

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2022

Να προστατευτούν οι πεζοί στον παραλιακό δρόμο Χαμοληάς …

Συχνά βλέπουμε περιπατητές ή και άτομα που τρέχουν/ασκούνται  επί του παραλιακού δρόμου της Χαμοληάς. 

Ο παραλιακός δρόμος όπως και σχεδόν όλοι οι μη κεντρικοί δρόμοι της επικράτειας δεν έχουν ούτε σήμανση ούτε πεζοδρόμια. Τις περισσότερες δε φορές η άγρια παρακείμενη βλάστηση επεκτείνεται προς το δρόμο περιορίζοντάς του το εύρος.

Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι πεζοί ή αθλούμενοι είναι εκτεθειμένοι στα αυτοκίνητα που δυστυχώς με μεγάλη συχνότητα και για κάποιους λόγους χρησιμοποιούν το δρόμο. Το πρόβλημα επιτείνεται γιατί οι πεζοί δε κινούνται αντίθετα με τα αυτοκίνητα, αλλά προς την ίδια κατεύθυνση.

Προτείνουμε τα εξής:

-       Να περιορίζεται συστηματικά η παρακείμενη βλάστηση όπου χρειάζεται

-       Να γίνει σήμανση του δρόμου όπως ο ΚΟΚ και οι Νόμοι του κράτους ορίζουν

-       Να οροθετηθεί τουλάχιστον στη μια πλευρά του δρόμου λωρίδα πεζών εύρους τουλάχιστον ενός μέτρου, αποκλειστικής χρήσης των πεζών

-       Να τοποθετηθούν ενημερωτικές πινακίδες

-       Να οροθετηθούν λωρίδες κίνησης ποδηλάτων επί του δρόμου, σημασμένων με κατάλληλο διαφορετικό χρώμα στο δεξιό άκρο του δρόμου ανά κατεύθυνση. Να γίνει δε και σήμανση των διαδρόμων αυτών επί του δρόμου, με εικόνα ποδήλατου κατά διαστήματα

Εναλλακτικά θα μπορούσε να γίνει μια νέα διαμόρφωση του παραλιακού δρόμου με διαπλάτυνση (όπου είναι εφικτό) και εξασφάλιση διαδρόμων για πεζούς και ποδηλάτες.

Λογικά αυτά πρέπει να γίνουν με ευθύνη και δαπάνες του δήμου, σε συνεργασία με την Τροχαία, την Αστυνομία, την Περιφέρεια, την Πολιτική Προστασία και εγώ δε ξέρω ποιων άλλων. Οι διαγραμμίσεις θα πρέπει να συντηρούνται τακτικά.

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2022

Τέλος εποχής και έναρξη νέας, ελπίζουμε χωρίς προβλήματα …

Στις 17 Σεπτεμβρίου 2022 επισκεφτήκαμε για μια ακόμα φορά το έργο της κατασκευής του υποθαλάσσιου αγωγού διαχύσεως των επεξεργασμένων λυμάτων του ΚΕΛ Κρωπίας – Παιανίας. 

Το εργοτάξιο έχει πλέον συρρικνωθεί κατά πολύ και μάλλον τα έργα έχουν τελειώσει. 




Απομένουν κατασκευές χερσαίων εγκαταστάσεων ελέγχου και επιτήρησης. Εκκρεμεί βέβαια και το τεράστιο για εργολάβο και την δημόσια διοίκηση έργο της αποκατάστασης του τοπίου, όπως προβλέπεται στη σύμβαση. Κάτι το οποίο σπανίως ολοκληρώνεται και ο εργολάβος τα παρατάει όπως γουστάρει και άντε να τον βρεις και να το υποχρεώσεις να κάνει αυτό που έχει υπογράψει ότι θα κάνει. Άλλωστε ο δήμος Μαρκοπουλου, δεν εμφανίστηκε ποτέ στην περιοχή, ποτέ δεν ήρθε σε συνεννόηση με του κατοίκους και ποτέ δεν εξέδωσε κάποια πληροφόρηση για το τι γίνεται και το πως παρακολουθεί τη καλή εκτέλεση των έργων. 

Δείτε τι περιλαμβάνει το έργο (πράσινος αγωγός από το ΚΕΛ Μαρκοπούλου μέχρι του σημείου συνάντησης του αγωγού του ΚΕΛ Κ-Π)  και θα καταλάβετε την αδιαφορία του δήμου και προσωπικά του κ. δήμαρχου για το μέλλον της πόλεως.

  

Υπάρχουν κόκκινες σημαδούρες μέσα στη θάλασσα που υποδεικνύουν τη διαδρομή και την έξοδο/πέρας του αγωγού (δεν είναι αρκετά ευκρινείς στη φωτογραφία). Ελπίζουμε ότι η σήμανση θα γίνει καλλίτερη, κυρίως για την πληροφόρηση των πολιτών και την προστασία του. 

Τα πραγματικά προβλήματα θα αρχίσουν εμφανίζονται κατά τις δοκιμές λειτουργίας του ΚΕΛ. Σε προηγούμενες αναρτήσεις μας έχουμε επισημάνει προβλήματα που μπορεί να πλήξουν καθοριστικά τη ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία του ΚΕΛ. Ελπίζουμε να μην εμφανιστούν καν, αν και πάντοτε θα ελλοχεύει ο κίνδυνος. Εκείνος που θα πρέπει να  δείξει ικανότητες, ευελιξία, αποφασιστικότητα και αυστηρότητα είναι ο δήμος Μαρκοπούλου. Αλλά όλοι εκεί μοιάζει να είναι ανεύθυνοι και να έχουν βολευτεί και κανείς δεν ενδιαφέρεται για τα μείζονα προβλήματα του δήμου. 

Ίδωμεν …

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2022

Μπροστά στα μάτια τους αλλά αυτοί κοιτούν αλλού … και όχι στα Μεσόγεια ...

Είμαστε της άποψης ότι το θέμα που αναρτήθηκε στις  3 Σεπτεμβρίου 2022 στο Ημερολόγιο Απλά και Κατανοητά, θα πρέπει να ενδιαφέρει τους κατοίκους των Μεσογείων, αλλά και όλους όσους αγαπούν το Περιβάλλον, δε συμφωνούν με την αλόγιστη "ανάπτυξη" και επιμένουν να εφαρμόζονται οι Νόμοι προς πάσα κατεύθυνσης.

Μπορείτε να διαβάσετε την ανάρτηση επισκεπτόμενοι το σύνδεσμο  https://simpleandclear.blogspot.com/2022/09/blog-post_3.html